سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرح دعای عصر غیبت بخش هفدهم

شرح دعای عصر غیبت 

سخنران : جناب آقای دکتر مهدی رابط.

بخش هفدهم:

حجم فایل : 7.75 مگابایت

مدت زمان سخنرانی : 45:11

جهت دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

بخش هجدهم:

حجم فایل : 7.02 مگابایت

مدت زمان سخنرانی : 40:53

جهت دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

بخش نوزدهم:

حجم فایل : 5.78 مگابایت

مدت زمان سخنرانی : 33:41

جهت دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

 

حدیث های گفته شده در این سخنرانی بخش هفدهم  :

 

ابو خالد کابلیّ [ملقب به کنکر] گوید: بر مولاى خود امام زین العابدین علیه السّلام وارد شدم و بدو گفتم: یا ابن رسول اللَّه! کسانى که خداى تعالى طاعت و مودّتشان را واجب ساخته و اقتداى به آنان را پس از پیامبر اکرم واجب گردانیده است چه کسانى هستند؟ فرمود: اى کنکر! اولى الامرى که خداى تعالى آنها را ائمّه مردم گردانیده و طاعتشان را بر آنها واجب ساخته است عبارتند از: امیر المؤمنین علیّ بن أبى طالب علیه السّلام سپس حسن و سپس حسین دو فرزند علیّ بن أبى طالب سپس امر به ما منتهى گردید و بعد سخنى نفرمود    . 

گفتم اى سرورم! از امیر المؤمنین علىّ علیه السّلام براى ما روایت شده است که زمین‏ از حجّت خداى تعالى بر بندگانش خالى نمى‏ماند، حجّت و امام پس از شما کیست؟ فرمود: فرزندم محمّد و نام او در تورات باقر است و علم را موشکافانه مى‏شکافد، او حجّت و امام پس از من است و پس از محمّد فرزندش جعفر و او را در آسمانها صادق مى‏گویند، گفتم: اى سرورم! چرا نام او صادق شده است در حالى که همه شما صادق هستید؟ فرمود: پدرم از پدرانش از رسول خدا- صلوات اللَّه علیهم اجمعین- روایت فرموده است: آنگاه که فرزندم جعفر بن محمّد بن علیّ ابن حسین بن علیّ بن أبى طالب متولّد شد نامش را صادق بگذارید که پنجمین از سلاله او فرزندى است که نامش جعفر است که از روى تجرّى بر خداى تعالى و دروغ بستن بر او ادّعاى امامت مى‏کند و او نزد خدا جعفر کذّاب و مفترى بر خداى تعالى است و مدّعى مقامى است که اهل آن نیست و مخالف پدر خویش و حسود بر برادر خود است او کسى است که مى‏خواهد در هنگام غیبت ولىّ خداى تعالى او را بر ملا سازد، سپس علیّ بن الحسین علیهما السّلام به سختى گریست آنگاه فرمود: گویا جعفر کذّاب را مى‏بینم که طاغى زمانش را وادار مى‏کند تا در امر ولى اللَّه و غایب در حفظ الهى و موکّل بر حرم پدرش تفتیش کند به خاطر جهلى که بر ولادت او دارد، و حرصى که بر قتل او دارد اگر به او دسترسى یابد، و طمعى که به میراث او دارد تا آن را به ناحقّ غصب کند.

ابو خالد گوید: گفتم: یا ابن رسول اللَّه! آیا چنین چیزى واقع خواهد شد؟

فرمود: به خدا سوگند واقع خواهد شد و آن در صحیفه‏اى که نزد ماست مکتوب است، صحیفه‏اى که در آن ذکر محنتهایى است که بر ما پس از رسول خدا جارى مى‏شود. ابو خالد گوید: گفتم: یا ابن رسول اللَّه! بعد از آن چه خواهد شد؟

فرمود: آنگاه غیبت ولىّ خدا طولانى خواهد شد او دوازدهمین از اوصیاى رسول- خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم و ائمّه پس از اوست. اى ابا خالد! مردم زمان غیبت آن امام که معتقد به امامت و منتظر ظهور او هستند از مردم هر زمانى برترند، زیرا خداى تعالى عقل و فهم و معرفتى به آنها عطا فرموده است که غیبت نزد آنان به منزله مشاهده است، و آنان را در آن زمان به مانند مجاهدین پیش روى رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم که با شمشیر به جهاد برخاسته‏اند قرار داده است، آنان مخلصان حقیقى و شیعیان راستین ما و داعیان به دین خداى تعالى در نهان و آشکارند، و فرمود:

انتظار فرج خود بزرگترین فرج است.

 

کمال الدین / ترجمه پهلوان، ج‏1، ص: 589


حدیث های گفته شده در این سخنرانی بخش هجدهم:

 

 

عمّار ساباطى گوید: از امام صادق علیه السّلام پرسیدم: آیا عبادت با امام مستتر در دولت باطل افضل است یا عبادت در ظهور و دولت حقّ به همراه امام ظاهر؟ فرمود: اى عمّار به خدا سوگند صدقه پنهانى از صدقه آشکارا بهتر است و عبادت شما در نهانى به همراه امام مستتر در دولت باطل بهتر است، زیرا در دولت باطل از دشمنان خود مى‏ترسید و در حالت قبل از جنگ به سر مى‏برید، نسبت به کسى که خداى تعالى را در ظهور حق و دولت آن به همراه امام ظاهر مى‏پرستد و عبادت به همراه خوف و در دولت باطل به مانند عبادت در امن و در دولت حقّ نیست. بدانید هر یک از شما که نماز فریضه را فرادى و نهانى از دشمن ودر وقت آن بخواند، خداى تعالى براى او ثواب بیست و پنج نماز فریضه فرادى را بنویسد و هر یک از شما که نماز نافله‏اى را در وقت آن و درست بخواند خداى تعالى براى او ثواب ده نماز نافله را بنویسد و هر یک از شما حسنه‏اى انجام دهد خداى تعالى براى او ثواب بیست حسنه بنویسد و خداوند حسنات مؤمنان شما را که اعمال را نیکو انجام دهند و براى حفظ دین و امام و جان خود تقیّه کنند و زبانشان را نگاه دارند چندین برابر کند که خداى تعالى کریم است. راوى گوید گفتم: فداى شما شوم مرا بر کار خیر راغب کردى و بر انجام آن واداشتى، امّا مى‏خواهم بدانم چگونه اعمال امروز ما افضل از اعمال اصحاب امام ظاهر در دولت حقّ است در حالى که ما و ایشان بر دین واحدى هستیم و آن دین خداى تعالى است؟ فرمود: شما در دخول در دین حق و نماز و روزه و حجّ و سایر احکام و خیرات بر آنها پیشى گرفتید و خدا را در نهانى به همراه امام مستتر عبادت کردید مطیع او و صابر و منتظر دولت حقّ هستید بر امام و نفوس خود از شرّ ملوک مى‏هراسید حقّ شما در دست ظالمان است و شما را از آن منع مى‏کنند و شمارا به تنگى و طلب معاش مضطر کرده‏اند، در حالى که بر دین و عبادت و طاعت از امام و خوف از دشمن خود صابر هستید از این رو خداوند اعمال شما را چندین برابر مى‏کند و آن بر شما گوارا باد    . 

گوید گفتم: فداى شما شوم اگر چنین است دیگر آرزومند نیستیم که از اصحاب امام قائم در دولت حق باشیم زیرا امروز در امامت شما و طاعت شما هستیم و اعمال ما از اعمال اصحاب دولت حقّ افضل است! فرمود: سبحان اللَّه! آیا دوست نمى‏دارید که خداى تعالى عدل و حقّ را در بلاد آشکار کند و حال عموم بندگان را نیکو گرداند و وحدت و الفت بین قلوب پریشان و پراکنده برقرار کند و در زمین خداى تعالى معصیت نشود و حدود الهى در میان خلق اقامه گردد و خداوند حقّ را به اهلش برگرداند و آنها آن را غالب گردانند تا به غایتى که هیچ حقّى از ترس خلقى مخفى نماند؟ اى عمّار! به خدا سوگند هر یک از شما بر این حال بمیرد نزد خداوند از شهداى بدر و احد برتر خواهد بود پس مژده باد بر شما. 

 

 

 

سخنرانی های شرح دعای عصر غیبت در شبکه Telegram هیئت فامیلی قابل دریافت است.




تاریخ : جمعه 95/5/22 | 6:39 عصر | نویسنده : هئیت فامیلی منتظران حضرت مهدی | نظر

  • paper | صحاب | بهاران دانلود